کلبه

چگونه دریاچه الیمالات خود را بدست آوریم
امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

چگونه دریاچه الیمالات خود را بدست آوریم

بلیط لگولند دبی - قیمت بلیط لگولند دبی + معرفی پارک لگولند مجله ببین ویلا امروز سفری داره به روستای جواهرده رامسر که در استان مازندران قرار دارد.روستای جواهرده رامسر در کجاست؟ این لهجه خاص شرق گیلان و غرب مازندران بوده گویش مردم رامسر با آنها متفاوت است. اگر از چالوس تقریباً ۵۰ کیلومتر به سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان به شهری به نام رویان (که نام قدیم آن علمده بود) می رسیم. سورک در 12 کیلومتری شرق ساری واقع شده و در جنوب دریای مازندران قرار گرفته است. از آنجا به یک مسیر مالرو میرسید که بیشتر آن در امتداد رود خانه قرار دارد.در انتها به پارک جنگی سینگان خواهید رسید. این خانه در زمان قاجار و به دستور پدربزرگ نیما ساخته شده است. اقامتگاه هایی که توسط گرداگرد به شما معرفی می شوند این امکان را برایتان فراهم خواهند آورد که بتوانید به قدر کفایت، از همه امکانات رفاهی سد لفور لذت ببرید. رستوران کاسپین دارای فضای پارکینگ اختصاصی بزرگی می باشد اما برای خانواده هایی که کودک به همراه دارند، امکانات تفریحی در نظر نگرفته است. برای دسترسی به شهرستان نور، نزدیک ترین راه، جاده هراز است. شهر نور از جمله شهرهای بخش مرکزی مازندران است و همواره بهترین راه برای دسترسی به این شهر، از طریق جاده هراز می باشد اما در برخی از ایام که شاهد ترافیک های سنگین در این جاده هستیم، انتخاب جاده فیروزکوه گزینه ای منطقی تر خواهد بود. در این شرایط آبوهوایی، احتمال دارد سفر برای افرادی که به هوای شرجی عادت ندارند کمی سخت باشد . با این حال اگر به اقامت در هتل عادت دارید از صفحه رزرو هتل در نور دیدن کنید. در اطراف آبشار، مناطق مناسبی برای اتراق وجود دارد اما در روزهای شلوغ بخصوص در فصل بهار و تابستان، افراد مختلفی را ممکن است در اطراف آبشار مشاهده کنید که با پهن کردن بساط پیک نیک خود درحال لذت بردن از منظره، صدای آب و غیره هستند.

زیرا در ختان زیادی به صورت دست نخورده در اطراب آبشار و بعد از آن دیده میشود.درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلندتر.این آبشار در اصل بهانه ایست برای کمی توقف و لذت بردن از هوای خوب کوهستانی در این منطقه. پس از آن می توانید ثبت سفارش کرده و به صورت آنلاین مبلغ را پرداخت نمایید و بلافاصله محصول را دانلود کنید. پس از رسیدن به شهر تنکابن در ناحیه غربی استان مازندران، مسیر جاده دوهزار را پی بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. اگر روزی گذرتان به روستای لاویج افتاد، پیشنهاد می کنیم از فیل سنگی، سنگی بزرگ که در وسط روستا قرار دارد، آبشار حرام او و چشمه های آب گرم روستا بازدید کنید. پارک کشپل جزء تفرجگاه های شلوغ نور به حساب می آید چراکه مسیری خوش آب و هوا، درختان بلوط، افرا، توسکا و ممرز داشته و رودی هم از وسط جنگل عبور می کند. جنگل نور در مسیر جاده محمودآباد قرار دارد و فضای آن تا حدودی شبیه کشپل است. اگر می خواهید بدانید جنگل دوهزار کجاست، باید بگوییم که این جنگل در ارتفاعات جنوبی تنکابن قرار گرفته است. تورها معمولا برنامه نیسان سواری از روستا تا ارتفاعات آلاله را در برنامه خود دارند. شهرستان نور جمعیتی 130هزار نفری دارد و اکثر آن ها بخصوص روستا نشین ها با فعالیت هایی همچون کشاورزی، دامداری و باغداری امرار معاش می کنند اما در شهرهای توریستی و پربازدید همچون بلده، نور و چمستان، گردشگری مهم ترین قطب اقتصادی آنجا به شمار می رود. در این منطقه، ده ها جاذبه دیدنی از جمله بناهای تاریخی، آرامگاه های افراد مشهور و طبیعتی جذاب وجود دارد و به لطف آن ها، گردشگری یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی و از دلایل رشد و توسعه منطقه شده است.

اگر تا به حال سفری به نور داشته باشید، قطعاً با منطقه ونوش آشنا هستید چراکه ونوش یکی از روستاهای واقع در جنوب نور بوده و به لطف طبیعت زیبا و جاذبه های دیدنی مختلف، در میان گردشگران به خوبی شناخته شده و همواره در میان توریستی ترین مناطق نور قرار دارد بطوریکه گردشگری، یکی از مهم ترین قطب های درآمد بومی های روستا به شمار میرود. فاز دوم دشت نور تنوعی از ویلاها و سوئیت های مختلف است که برخی از آن ها به گردشگران به صورت روزانه اجاره داده می شود و تعداد کثیری از آن ها هم به فروش می رسند اما فاز سوم مجموعه دشت نور شامل تفریحات بی نظیری است که بهترین خاطرات سفر را برای گردشگران رغم می زند. این پارک چون امکانات زیادی دارد و کاملا برای خانوادههای پرجمعیت، بچهها و افراد مسن مناسب است. بسیاری از افراد برای کوهنوردی این کوه ها را انتخاب می کنند تا تجربه کوهنوردی شان را بهبود ببخشند و هم اینکه از طبیعت بی نظیر کوه و جنگل لذت ببرند. پارک جنگلی نور از جمله مناطق دیدنی و جذاب شهرستان نور است که افراد زیادی در این پارک خاطره های بی نظیری را برای خود ساخته اند. این پرنده از سمت روسیه و سیبری به تالاب سرخ رود مهاجرت میکند و دیدن آن برای هر گردشگری جذاب است. آبشار ونوش در یکی از روستاهای رویایی شهرستان نور واقع شده و در 10 کیلومتری آن قرار گرفته است.در مسیر رسیدن به این آبشار دیدن باغ های سرسبز مرکبات ،وجود درختان صنوبر،تلالونور خورشید ازمیان درختان همه و همه چشم ها را آماده ی دیدن زیباترین آبشار این منطقه میکند آبشار ونوش.این منطقه دارای آبشارهای کوچک و بزرگ متعددی است اما تنها سه آبشار آن از معروفیت بیشتری برخوردار است.که کوهنوردان زیادی به سمت خود جذب میکند.بزرگترین آبشار ونوش دارای ارتفاعی در حدود 40 متر و عمقی 4 متر میباشد.

از قسمت های قلعه پولاده می توان به اتاق های نگهبانی، برج های دیده بان، استبل و اتاق های شاه نشین اشاره کرد اما به لطف کاوش هایی که در این قلعه صورت گرفته، ظروف های سفالی و سیستم های ذخیره و هدایت آب پیدا شده و به لطف آن ها، گفته می شود در گذشته های دور، قلعه پولادی کاربرد نظامی و دفاع از شهر را داشته است. زیباترین قسمت بقعه، گنبد هرمی شکل آن است که بهصورت هشت ترک و با شیبی تند ساخته شده و سطح حره با استفاده از کاشیکاری زرد و آبی رنگ، سفید و سیاه رنگ و نقش و نگارهای سنتی و گلدار، تزئین شده است. همچنین باید بدانید که جاده دوهزار به عنوان زیباترین جاده های شمال کشور معرفی می شود. مکان های دیدنی شهرستان نور بسیار زیادند.زیرا نور یکی از شهرستان هایی است که به علت داشتن طبیعت زیبا گردشگران زیادی را به سمت خود فرا میخواند.حال در این جا تعدادی از مکانهای پر طرف دار شهرستان نور را برایتان معرفی میکنم. مسیرهایی در پارک جنگلی تعبیه شده که آسفالته هستند و هر خودرویی می تواند از آن ها عبور کند اما در میان درختان و طبیعت زیبای پارک، مسیرهای خاکی هم به چشم می خورد که پیشنهاد می کنیم با خودرهای شاسی بلند از آن ها عبور کنید و همچنین لازم به ذکر است این جاده های خاکی در زمان هایی که باران های سنگین می بارد تبدیل به گل شده و به همراه نیاوردن تجهیزات و استفاده از خودروی نامناسب می تواند گردشگران را به دردسر بیاندازد. رستوران در دو محیط روباز و سرپوشیده غذاهای لذیذ خود را ارائه می دهد و در صورتیکه هوای منطقه از شرایط مساعدی برخوردار باشد، پیشنهاد می کنیم به فضای باز رستوران مراجعه کرده و در کنار استخر بنشینید اما در محیط داخلی رستوران هم چشم انداز زیبای از زمین های شالی اطراف وجود دارد.

با اینکه دریاچه الیمالات منطقه بسیار بکر و باصفایی می باشد اما پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به مناطق اطراف دریاچه از جمله روستای لاویج هم بیاندازید. اگر علاقه مند به رستوران هایی هستید که در منطقه جنگلی واقع شده و چشم انداز زیبای از زمین های سرسبز و جنگل های دلنشین را ارائه می دهند، پیشنهاد می کنیم در سفر به نور نگاهی به رستوران تمیشون بیاندازید. این بنای تاریخی از جمله یادگاری های دوران حکومت سلجوقیان است و تا دوران صفویان، قلعه پولاده از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای مدتی هم در دوران صفویه و حکومت کیومرث، به عنوان مرکز حکومت انتخاب شده بود. روستای فیلبند از چشمههای کوچک و بزرگ متعددی بهرهمند است، چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است. ارتفاع این روستا از ارتفاع فیلبند هم بیشتر است؛ بنابراین مناظر آن نیز جذابتر و دیدنیتر هستند. منبع عکس: سایت شفقنا، عکاس نامشخصروستای درازنو در جنوب شهرستان کردکوی قرار دارد و یکی از راههای دسترسی به این روستا از مسیرهای شمالی کشور ما این شهرستان است؛ اما اگر قصد تردد به روستای درازنو و مناطق اطراف آن از تهران یا سایر شهرهای مرکزی، غربی و شرقی دارید، میتوانید از مسیر سمنان به این روستا بروید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق؛ رخدادن آتشسوزی در این فصل سال مسئله عجیبی است؛ چراکه اغلب چنین آتشسوزیهای گستردهای به دلایلی نیاز دارند که در آن فصل سال مهیا نیست. برای اینکه بدانید جنگل دوهزار کجاست باید در مورد ویژگی های جاده دوهزار و دیدنی های این جاده اطلاعات بیشتری به دست آورید. چمستان قرار گرفته و از جاده ی اصلی تنها 3 کیلومتر فاصله دارد.این دریاچه بر اثر ساخت سد خاکی الیمالات متولد شد.این منطقع پوشش گیاهی فوق العاده زیبایی دارد به طوری که هر فرد به بودن در چند ساعتی در این فضا نیازمند است.اگر قصد سفر به این منطقه را دارید فصل بهار و پاییز را برای رفتن انتخاب کنید. کاخ تمیشان در سمت ساحل قرار دارد که دارای معماری زیبایی بوده و فضای سرسبز بزرگی هم در اطرافش قرار دارد. این پارک جنگلی یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در استان مازندران است که توسط شخصی با نام سعید آشتیانی ساخته شده و از ساحل تا جنگل های مازندران ادامه دارد. در 5 کیلومتری شهر نور، یکی از لوکس ترین عمارت های شهرستان قرار دارد که در دوران پهلوی و به دستور اشرف، خواهر شاه ساخته شده است. در 12 کیلومتری جاده ی اسالم به خلخال، جاده ی فرعی قرار دارد که در انتهای آن و پس از نزدیک به 40 دقیقه پیاده روی می توانید با آبشار مرتفع دریابن روبرو شوید. برای مراجعه به این محل بی نظیر از شهر رویان وارد خیابان شهدا و سپس جاده جنگلی رویان به بلده شوید، با طی کردن مسیری ده کیلومتری با تابلوی راهنمایی گلندرود روبرو می شوید که آبشار دقیقا در همان نزدیکی وجود دارد ، بهتر است خودروی خود را از هر لحاظ قبل از سفر چک کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر در میان بهترین رستوران های نور میخواهید نگاهی به رستوران لاویج بیاندازید، کافیست در خیابان امام به روبرو سازمان هلال احمر مراجعه کنید.

این رودخانه، از عمیق ترین و پرآب ترین رودخانه های ایران شناخته می شود که در بعضی نقاط دارای عمق ۶ متری نیز می باشد. این مرکز خرید با 11هزار متر مربع مساحت به عنوان بزرگترین مرکز خرید شهر شناخته شده و در میان صدها عرفه مختلف در طبقات مرکز خرید، انواع کالاها و محصولات مختلف مشاهده می شود. در شهرستان نور، رستوران های بی نظیری وجود دارد که در مرکز شهر، نوار ساحلی و منطقه جنگلی قرار دارند. قلعه پولاده بلده با نام های قلعه نور یا قلعه بلده هم شناخته می شود و این بنای تاریخی به دلیل ارزش تاریخی بالایی که دارد، در سال 1386 به فهرست آثار ملی ایران افزوده شده است. رستوران کاسپین به لطف محبوبیت بالایی که در میان مردم و گردشگران دارد، اقدام به توسعه فضای رستوران داده و امروزه ظرفیتی 500 نفری دارد تا به راحتی بتواند پذیرای مشتریان باشد. آبشار حرام او آبشاری 15 متری در جنوب غرب شهرستان نور است و اگر تصمیم به بازدید از این آبشار را دارید، کافیست ابتدا شهرستان نور را به سمت رویان ترک کرده و در جنوب شهر رویان، وارد جاده رویان - بلده شوید اما لازم است بدانید به دلیل اینکه آبشار معروف و جذاب آب پری در این جاده قرار دارد، گردشگران و بخصوص بومی ها، جاده رویان - بلده را با نام جاده آب پری هم میشناسند.

آبشار ونوش در نهایت وارد حوضچه ای به عمق یک متر خواهد شد و در روزهای گرم سال، برخی از گردشگران اقدام به آب تنی در این حوضچه میکنند که در نوع خود بسیار لذت بخش خواهد بود. رستوران حاتم نور گنجایشی 170 نفری دارد و در اکثر مواقع بخصوص ایام اوج گردشگری، به رستورانی شلوغ تبدیل خواهد شد بطوریکه گردشگران می بایست زمانی را در صف منتظر باشند. این مرکز خرید به دلیل ارائه امکانات و خدمات رفاهی مطلوب در کنار وجود ده ها غرفه در زمینه انواع محصولات خانگی، الکترونیکی، پوشاک و غیره، در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است. بهترین رستوران ها، کافه ها، فروشگاه ها و مراکز خرید نور در مراکز شهر قرار دارند پس اگر اولویتتان مراکز خرید و رستوران ها باشد، پیشنهاد می کنیم ویلاهایی را انتخاب کنید که نزدیک به مرکز شهر باشند. یکی از مناطق دیدنی که پیشنهاد می کنیم در سفر به نور حتماً از آنجا بازدید کنید، دریاچه الیمالات است. برای دسترسی به دریاچه الیمالات می بایست از شهر نور وارد جاده چمستان شوید تا در فاصله 8 کیلومتری، مسیر دسترسی به دریاچه را مشاهده کنید. علاوه بر آن، در اطراف آبشار ونوش طبیعتی بکر و دلنشین مشاهده می شود که برای پیک نیک و طبیعت گردی زیر سایه درختان در روزهای گرم سال، مقصدی جذاب خواهد بود. روستای ونوش منطقه ای با زمین های شالی زیبا، جنگل های بکر، آبشارها و باغ های رنگارنگ درکنار درختان صنوبر است و آبشار ونوش، یکی از جاذبه های معروف و جذاب منطقه به حساب می آید. خانه نیما یوشیج بیش از 200 سال قدمت دارد که پدر جدش آن را ساخته و علاوه بر ابهتش، یکی از زیباترین بناهای نور نیز به حساب می آید.

قدمت این خانه تاریخی به دوران حکومت قاجاریه برمیگردد و اجداد نیما یوشیج در این خانه زندگی میکردند و همچنین امروزه علاوه بر آرامگاه نیما یوشیج، آرامگاه افرادی همچون بهجت اسفندیاری، خواهر نیما و سیروس طاهباز، گردآورنده آثار ایشان هم نیز می باشد. همچنین مرکز خرید سالیان نور از معدود مراکز خریدی است که دارای پارکینگ اختصاصی می باشد تا گردشگران مشکلی از بابت جای پارک نداشته باشند. مرکز خرید دی از امکانات و خدمات رفاهی مطلوبی هم برخوردار است که شامل پارکینگ اختصاصی و چندین کافی شاپ می باشد. رستوران تمیشون در خیابان امام رضا قرار دارد و از پارکینگ بزرگی برخوردار است تا گردشگران مشکلی بابت جای پارک نداشته باشند. مرکز خرید دی نور در خیابان امام خمینی واقع شده و گردشگران از هر نقطه شهر، دسترسی مطلوبی و آسانی به این مرکز خرید خواهند داشت. رستوران لاویج در مرکز شهر قرار دارد و در میان رستوران های دیگر واقع در مرکز شهر، یکی از بهترین غذاها را سرو می کند هرچند به نسبت کیفیت بسیار بالای غذاها، قیمت قابل توجهی هم نسبت به سایر رستوران ها دارد. یکی از رستوران های گران قیمت شهرستان نور که البته جزء محبوب ترین و باکیفیت ترین رستوران های منطقه هم به شمار میرود، رستوران حاتم است که در بلوار امام رضا (ع) و نزدیک به پلیس راه قرار دارد. پارک جنگلی سیسنگان در فاصله 35 کیلومتری نوشهر قرار دارد و بیش از 600 کیلومتر مربع از زمین های مازندران را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد